اطلاعیه ی برگزاری مسابقه ی کتابخوانی رسالت بی انتها (۱۱)

با معرفی کتاب «حسین پسر غلامحسین »
خاطرات و شرح حال شهید محمد حسین یوسف الهی

شهیدی که حاج قاسم عاشق او بود …

پس از برگزاری دهمین مسابقه کتابخوانی رسالت بی انتها با معرفی کتاب « کار باید تشکیلاتی باشد » ، دانش آموز عزیزمان خانم تینا اسلامی نسب پایه دهم، توانستند در این مسابقه رتبه اول را کسب نمایند.
در همین راستا با تقدیم کارت هدیه از ایشان تقدیر به عمل آمد.

یازدهمین مسابقه کتابخوانی ویژه آبان ماه با معرفی کتاب « حسین پسر غلامحسین » از امروز سه شنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ آغاز گردید .
این کتاب روایتی از زندگی شهید «محمدحسین یوسف الهی» است که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به این شهید بزرگوار ارادت ویژه‌ای داشتند و در وصیتنامه خود اعلام کرده بودند که ایشان را در کنار مزار شهید «محمدحسین یوسف الهی» به خاک بسپارند.
پسر غلامحسین، ضمن معرفی شهید محمدحسین یوسف الهی به رابطه سردار حاج قاسم سلیمانی با وی می پردازد.
واژه “حسین پسر غلامحسین” برگرفته از سخن سردار حاج قاسم سلیمانی در مواقع حساس نبرد به این شهید بزرگوار بوده است.

 


شهید محمد حسین یوسف الهی سال 1340 در شهر «کرمان» متولد شد، پدرش فرهنگی بود و در آموزش و پرورش خدمت می کرد. محیط خانواده کاملا فرهنگی بود و همه فرزندان از همان کودکی با حضور در مساجد و جلسات مذهبی با اسلام و قرآن آشنا می شدند.

علاقه زیاد و ارتباط عمیق محمد حسین با نهج البلاغه نیز ریشه در همین دوران دارد. در روزهای انقلاب محمد حسین دبیرستانی بود و حضوری فعال داشت و یکی از عاملان حرکتهای دانش آموزان در شهر کرمان بود.

آغاز جنگ عراق علیه ایران در لشکر 41 ثارالله واحد اطلاعات و عملیات به فعالیت خود ادامه داد و بعدها به عنوان جانشین فرمانده این واحد انتخاب شد. در طول جنگ پنج مرتبه به سختی مجروح شد و بالاخره آخرین بار در عملیات والفجر هشت به دلیل مصدومیت حاصل از بمبهای شیمیایی در بیست و هفتم بهمن ماه سال 1364 در بیمارستان لبافی نژاد تهران به شهادت رسید.

زمان برگزاری آزمون مجازی :
۲۴ الی ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹
همزمان با هفته کتابخوانی.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20