حضور دانش آموزان در سینما هویزه و تماشای فیلم غریب

مقام معظم رهبری : هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است؛ یک روایتگر کاملاً مسلط، که هیچ روایتگرى تاکنون در بین این شیوه‌هاى هنرىِ روایت یک واقعیت و یک حقیقت، تا امروز به این کارآمدى نیامده، و یک هنر پیچیده و پیشرفته و متعالیست.

با نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی جهت رفع خستگی دانش آموزان و تقویت روحیه و آمادگی برای شرکت در امتحانات پایانی، در روز یک شنبه 24 اردیبهشت ماه 1402،دانش آموزان عزیز پایه های دهم و یازدهم این آموزشگاه، در سینما هویزه حضور یافتند و به تماشای فیلم غریب نشستند و لحظات شاد و به یاد ماندنی را در کنار دوستان خود سپری نمودند.

فیلم «غریب» روایتگر وقایع شورش حزب دمکرات در سال ۵۹ است. محمد بروجردی به فرمان امام خمینی به عنوان فرمانده سپاه غرب کشور، به کردستان اعزام می‌شود تا مانع کشتار و پیشروی حزب کومله در غرب کشور شود. شهید بروجردی که به عنوان مسیح کردستان شناخته می‌شود، موفق می‌شود در این ماموریت امنیت و آرامش را به منطقه کردستان بازگرداند. در این اثر سکانس‌های جنگ، بمباران و کشتار مردم به تصویر کشیده شده است و لحظاتی درخشان از مقاومت و رشادت‌های شهید بروجردی را به نمایش می‌گذارد.

امید که روح بلند او از همان مقام رفیع شهادت نیز همواره نگاهبان این دیار از اهریمنان و اشرار روزگار باشد.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20