مشاوره و تقویت تفکر

هفته ی بهداشت روان گرامی باد(ارزش زندگی کردن را به دانش آموزان بیاموزیم).

مشاوره و تقویت تفکر ارزش زندگی کردن به عنوان موهبت الهی

امام صادق می فرمایند :کسی که بدون اندیشه و بصیرت به کاری دست می زند مانند مسافری است که در بیراهه می رود و او هر قدر بر سرعت مسیر خود می افزاید به همان نسبت از جاده اصلی دورتر می شود.

این یک واقعیت آشکار است که نوع تفکرها بر چگونگی برخورد با مسائل زندگی و خواسته های پیرامونی ما تاثیرگذار است و با کنترل بر ذهنیات خود می توانیم خوب زندگی کنیم و یا در مواقع ضروری هنگامی که باید تغییر در رفتار خود ایجاد نماییم، اقدام شایسته ای داشته باشیم.

ارزش فکر کردن آنقدر بالاست که گویند جهان هر کس به اندازه وسعت فکر اوست.می توان گفت که ذهن انسان مثل چتر نجات است، فقط هنگامی خوب عمل می کند که باز شده باشد. باز کردن چتر نجات باید قبل از احساس خطر صورت گیرد تا با آرامش بیشتری ماموریت ما انجام پذیرد و همچنین نیز استرس و تنش های هنگام خطر را به همراه نداشته باشد. پس بهتر است انسان قبل از احساس خطر بر اساس تجارب خود و دیگران در مورد آن بیندیشد و با رعایت اصول مترتب بر آن موانع احتمالی را خنثی کرده و با انگیزه بیشتر و روحیه ای شادتر زندگی کند.

نتایج بررسی ها نشان می دهد معمولا آن دسته افراد که می اندیشند به مراتب در پیشبرد برنامه های خود موفق تر خواهند بود. آنها در جریان تفکر برای شناخت بیشتر توانمندی ها و محدودیت های خود، روند زندگی را تغییر داده، برنامه ریزی بهتری می نمایند و هدف های مفید را در ذهن پرورش می دهند و همچنین استوار و مقاوم تا رسیدن به آن نیز تلاش می نمایند..

 

انسان اندیشمند که میل زنده بودن و زندگی کردن در او وجود دارد همانند یک هنرمند که به هنر خود می اندیشد، او نیز به همان شکل به زندگی توجه می کند. برخوردار بودن از تفکر برای بهتر زیستن باعث می شود که فرد به موفقیت های هر چه بیشتر در عرصه های مختلف زندگی بیندیشد و در این میان زمینه های مفیدی را برای شناخت بیشتر علائق خود و شکوفایی استعدادهای نهفته در وجود خویشتن فراهم آورد و با علم و آگاهی بیشتر به سمت دروازه های موفقیت در زندگی پیش برود

اگر حاضر شوید افکارتان را تغییر دهید، می توانید احساسات خود را تغییر دهید. اگر احساسات خود را تغییر دهید، می توانید اعمال خود را تغییر دهید.

تغییر اعمال با پیروی از افکار درست، می تواند زندگی تان را تغییر دهد.یکی از دلایل نرسیدن مردم به رویاهایشان این است که می خواهند بدون تغییر دادن افکارشان نتایج بهتری کسب کنند. اما این نگرش هرگز نتیجه نخواهد داد.اگر علف هرز کاشته اید و انتظار دارید ذرت درو کنید، هر چقدر هم که وقت خود را صرف آبیاری، کود دهی و رسیدگی به محصولتان کنید، ذرت نصیبتان نخواهد شد.

  • افراد ناموفق فکر خود را بر بقاء متمرکز می کنند.
  • افراد متوسط فکر خود را بر حفظ وضعیت موجود متمرکز می کنند .
  • افراد موفق فکر خود را بر پیشرفت متمرکز می کنند.

 

جمع آوری کننده مطلب: مشاور محترم؛ سرکار خانم ناصری

تایید کننده مطلب: مدیریت محترم آموزشگاه؛ سرکار خانم ملائکه


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20