برگزاری اردوی یک روزه تفریحی فرهنگی نیشابور

 

پیرو برنامه ریزی های صورت پذیرفته از سوی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام و با توجه به اهمیت برگزاری اردوهای دانش آموزی در جهت رشد و تعالی دانش آموزان و ایجاد روحیه ی شادی و نشاط، تقویت روحیه ی خدمت و زندگی اجتماعی، برقراری روابط صمیمانه و عاطفی بین مربی و متربی ، آشنایی با فعالیت های گروهی و کسب تجربه در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و …، در روز پنج شنبه 14 آذر 1398، همزمان با ولادت با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام، اردوی تفریحی فرهنگی نیشابور، در این آموزشگاه برگزار گردید.

پس از حضور دانش آموزان و همکاران در حسینیه ی سیدالشهداء علیه السلام و سازماندهی دانش آموزان در اتوبوس ها، رأس ساعت 7:45 صبح از مشهد به سمت نیشابور حرکت کردیم.

حضور و ارتباط صمیمانه و دوستانه معاونت محترم فرهنگی موسسه سرکار خانم دلیری، مسئول محترم حراست موسسه، کارشناسان محترم واحد فرهنگی؛ جناب آقای ابراهیم زاده و جناب آقای حسین زاده، مدیریت محترم آموزشگاه؛ سرکار خانم ملائکه و همکاران محترم کادر اجرایی و دبیران گرامی، شیرینی و گرمی اردو را صد چندان نمود و خاطرات زیبایی را برای دانش آموزان عزیز رقم زد و تجربه ای شیرین را ایجاد نمود.

بازدید و حضور در مقبره ی خیام، عطار و کمال الملک و شعرخوانی و روایت گری دبیر محترم ادبیات فارسی؛ سرکار خانم مشیراحمدی، اولین برنامه ی حضور در شهر زیبای نیشابور بود.

بازدید از دهکده ی چوبین، اقامه ی نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد چوبین و خرید صنایع دستی و سوغاتی دومین برنامه ی این اردوی به یاد ماندنی بود.

سومین برنامه ی اردو، حضور در اردوگاه با صفای باغرود نیشابور بود که پس از صرف ناهار، دانش آموزان عزیز و همکاران محترم از فضای زیبا و طبیعت پاییزی اردوگاه همراه با بارش نعمت الهی باران، حداکثر استفاده را بردند و عکس یادگاری گرفتند.

چهارمین برنامه ی اردو، حضور در بقعه ی مبارک فضل بن شاذان نیشابوری( بهشت فضل)، فقیه و محدث بزرگ قرن 3 هجری و از چهره های علمی درخشان تشیع که افتخار حضور و شاگردی در محضر امام جواد علیه السلام ، امام هادی علیه السلام و امام حسن عسکری علیه السلام را داشته اند، بود که پس از اقامه ی نماز جماعت مغرب و عشاء و زیارت بقعه، با همراهی مدیرعامل محترم موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام؛ جناب آقای زارعی، در گلزار شهدای نیشابور حاضر شدیم و ضمن حضور در یادمان سردار شهید مدافع حرم محسن قاجاریان و قرائت فاتحه و ادای احترام، جناب آقای زارعی در رابطه با این شهید بزرگوار صحبت نمودند.

زیارت قبور مطهر شهدای نیشابور، پایان بخش اردوی فرهنگی تفریحی نیشابور بود.

بر خود لازم می دانیم از زحمات و همکاری و همراهی صمیمانه مسئولین محترم موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام و همکاران محترم که قبول زحمت فرمودند و در این اردو همراه ما بودند کمال تقدیر و تشکر را داشته باشیم.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20