برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه (س) در صبحگاه حسینی

شکوهی در میان دختران داشت… سری بالاتر از هفت آسمان داشت … دقیقا شکل زهرا (س) راه می رفت … سه سالش بود … درد استخوان داشت ! بنفش و زرد ، نیلی ، ارغوانی …خرابه نیمه شب رنگین کمان داشت …ایام شهادت حضرت رقیه (س) تسلیت باد.

گرچه سه سال بیشتر ندارد، اما صد سال شکایت از این اندک سال دارد؛ شکایت هایی که تاب باز گفتنشان را ندارد. بغض ها روی هم جمع شده است و به یکباره می خواهد فوران کند؛ آن هم در میان خرابه ای در یک شهر بزرگ که مردمانش یک روز تمام را بر آنان سنگ زده اند و بر غم کاروان افزوده اند و اینک رفته اند تا آسوده بخوابند؛ آسودگیشان را صدای گریه ی کودکی سه ساله بر هم می زند. سه سال بیشتر ندارد، اما صدای گریه اش، خواب آسوده یک شهر را برهم می زند… و چقدر زود صدایش خاموش شد!

در روز دوشنبه بیست و سوم مهر ماه 1397، همزمان با پنجم ماه صفر و سالروز شهادت ریحانة الحسین؛ حضرت رقیه سلام الله علیها، مراسمی با حضور مدیریت محترم آموزشگاه؛ سرکار خانم ملائکه، دانش آموزان عزیز و همکاران ارجمند برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیاتی نورانی کلام وحی توسط دانش آموز عزیز از پایه ی یازدهم؛ فاطمه احمدی آغاز شد. سپس مداح اهل بیت؛ سرکار خانم بحرالعلومی قسمتی از زندگی و چگونگی به شهادت رسیدن حضرت رقیه(س) را بیان نمودند و ضمن قرائت زیارت پرفیض عاشورا ، به مدیحه سرایی پرداختند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20