گرامیداشت روز ملی آزمایشگاه در آموزشگاه

مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظلّه العالی): فضای عمومی کشور باید فضای ترویج، تولید، گسترش علم، تحقیق و پرورش عالم محقق باشد.

خلاقیت و نوآوری محرک اصلی توسعه برای هر جامعه است. خلاقیت و نوآوری نقطه ی عطف اختراعات، اکتشافات و نمودی ارزشمند از تفکر و ذهن خلاق بشر می باشد‌.

آزمایشگاه مدارس به عنوان واحد عملیاتی نظام آموزشی، با پرورش تفکر خلاق، تربیت افرادی کاوشگر، آفریننده، نوآور و مولد، نقش مهمی در شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دارد. در چنین مکانی قدرت اندیشه و مهارت ذهنی دانش آموزان تقویت می شود و این عزیزان می توانند برای دست یافتن به راه حل های مناسب و واقع بینانه به خلق ایده های نو بپردازند.

در همین راستا آزمایشگاه مرکزی دبیرستان امام حسین علیه السلام در روز 12 آبان ماه 1397، به مناسبت روز آزمایشگاه تمهیدات لازم برای انجام دادن آزمایشاتی در جهت محقق شدن روحیه ی کاوشگری و ایجاد انگیزه در دانش آموزان، با همکاری شاگردان مستعد برگزار نمود. آزمایشات انجام شده به شرح ذیل می باشد:

۱_ تیتراسیون اسید و باز : حجم سنجی برای تعیین غلظت یک اسید و باز از راه خنثی سازی بوسیله ی بورت و ارلن و شناساگرهایی مانند فنول فتالئین، متیل اورانژ و لیتموس

۲_مداد نورافشان : با هدف بررسی رابطه ی دما و مقاومت ویژه با استفاده از منبع تغذیه و مغز مداد نوکی

۳_ تهیه ی برشی از پیاز، تره و سیب و رنگ آمیزی آن با رنگ های آبی و زرد و مشاهده زیر میکروسکوپ

۴_ جنگل سیاه: با استفاده از اتیل الکل سدیم هیدروژن کربنات برای حجیم شدن و ساکارز

۵_ باران طلایی : از واکنش جابجایی دوگانه بین سرب(II) نیترات و پتاسیم یدید و تشکیل رسوب سربII یدید می کند.

ضمنا به دانش آموزان تأکید گردید که بدون درگیری و غرق شدن در کار، افکارِ خلاق بوجود نمی آید.


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20