بازدید از دانشکده ی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت هفته پژوهش

 

در روز یکشنبه 24 آذر 1398، به مناسبت هفته ی پژوهش و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای فعالیت های اجرایی پنجمین جشنواره علمی پژوهشی تا ثریا، دانش آموزان کلاس 304 با همراهی همکاران محترم سرکار خانم موسوی ، سرکار خانم لطفی مقدم و سرکار خانم شعبانی از دانشکده ی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید نمودند.

ابتدای ورود دانش آموزان به دانشکده، جناب آقای سلطان شاهی؛ کارشناس محترم آزمایشگاه شیمی دارویی، دانشکده و رشته ی داروسازی را در قالب این عناوین معرفی نمودند:

  •  آزمایشگاه شیمی:

– آشنایی با آزمایشات عمومی در زمینه شیمی آلی و شیمی تجزیه

  •  آزمایشگاه فارماکوگنوزی:

ارائه ی توضیحات تکمیلی توسط جناب آقای دکتر شاکری از اعضای هیئت علمی دانشکده:

– این رشته یکی از تخصص های رشته ی داروسازی می باشد که به بررسی داروهای گیاهی در این رشته می پردازیم. جهت ورود به این رشته می توان پس از اخذ مدرک کارشناسی در رشته های شیمی، زیست و علوم آزمایشگاهی و انتخاب گرایش های گیاهی- دارویی به دانشکده داروسازی وارد شد.

در واقع این گرایش ، شاخه ای از داروسازی است که اثرات درمانی ترکیبات طبیعی را بررسی می کند. به عنوان مثال استخراج یک ماده مسکن از پوست وزغ که 10 برابر هر مسکن انسانی خاصیت ضد درد دارد.

  •  شیمی دارویی:

در این گرایش، سنتز شیمیایی انجام می شود. به عنوان مثال، کدئین برای اولین بار از یک گیاه استخراج شد و سپس متخصصین شیمی دارویی به صورت صنعتی ترکیبات موجود در کدئین را به صورت شیمیایی سنتز کردند.

  • * سیوتیکس:

در این گرایش به تشخیص چگونگی مصرف داروها پرداخته می شود مثلا کدئین به صورت شربت استفاده شود و یا قرص.

در پایان از جناب آقای دکتر اصیلی از اولیاء محترم و همچنین مسئول محترم آزمایشگاه و رابط پژوهشی آموزشگاه؛ سرکار خانم شعبانی جهت هماهنگی این بازدید تشکر می نماییم.

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 15/20