بحث و گفت و گو درباره استاکس نت در کلاس درس تفکر و سواد رسانه ای

رهبر معظم انقلاب (مد ظلّه العالی): این استاکس نتی که به تشکیلات سایبری جمهوری اسلامی ما فرستادند می توانست تمام تشکیلات ‌ما را از بین ببرد؛ این کار جنایت است و می توان گریبان صاحبان این جنایات را در دادگاه های بین المللی گرفت.

 

در روز سه شنبه دوم بهمن ماه 1397، دبیر محترم درس تفکر و سواد رسانه ای؛ سرکار خانم غلامزاده، با توجه به مبحث مخاطب فعال و هوشمند بودن در سواد رسانه ای، پس از بحث و گفت و گو در کلاس درس تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم، درباره اینکه در فضای مجازی از همه طرق استفاده می کنند تا ایمان ما را ضعیف کنند و اینکه شایعه سازی می کنند و به این و آن توهین می کنند و‌ در میدان فضای مجازی با جنگ رسانه ای و تبلیغاتی، روحیه ی یأس و نا امیدی را تزریق می کنند، به طوری که بعضی از افراد می گویند چرا ما باید با امریکا دشمنی داشته باشیم، توضیحاتی ارائه نمودند.

ایشان درباره اینکه دشمن ذات استکبار و سیطره جو دارد و اینکه دولت آمریکا در حال فروپاشی است صحبت نمودند.

سپس نمونه ی بارز این دشمنی را در رابطه با ایران و ترور دانشمندان هسته ای بیان نمودند. در ادامه دانش آموزان ابتدا مستند برنامه شیطان قسمت سایبر تروریسم را تماشا کردند. موضوع این مستند ویروس استاکس نت که دشمنان ایران به تشکیلات سایبری ایران فرستادند تا اختلال در آنجا ایجاد کنند می باشد که به حول و قوه الهی موفق به این کار نشدند و دیگر اینکه از روی عجز اقدام به ترور دانشمندان هسته ای نمودند.

در ادامه نیز کلیپی از اعترافات عاملان ترور دانشمندان هسته ای پخش شد که پرده از جنایات اسرائیل و آمریکا برمی داشت.

در پایان گزیده ای از فیلم استاکس باکس پخش شد که در آن اشاره به نقش سازمان موصاد در ترور دانشمند هسته ای شهید احمدی روشن می کرد.

امید است با بصیرت کامل و فکری هوشمند در میدان فضای مجازی عمل کنیم و دشمنی آمریکا را فراموش نکنیم.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20