برگزاری آزمون های سنجش هفتگی ویژه پایه دهم

یادگیری مشارکتی یکی از عالی‌ترین شیوه‌های یادگیری است.
در روش یادگیری مشارکتی بچه‌ها به گروه‌های چند نفره تقسیم می‌شوند و برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کنند، این نوع از آموزش به دانش‌آموزان یاد می‌دهد که برای رسیدن به موفقیت باید باهم تلاش کنند و با تک‌روی یا توجه نکردن به کار تیمی، موفقیتی هم وجود نخواهد داشت؛ این موضوع نه‌تنها مهارت کار گروهی و همدلی را در دانش‌آموزان تقویت می‌کند، بلکه آن‌ها را برای زندگی بهتر در اجتماع نیز آماده می‌کند.

بعد از گذشت حدود ۵ ماه از سال تحصیلی و پشت سر گذاشتن امتحانات نوبت اول با توجه به نیاز سنجی های دانش آموزان، بعد از تحقیق و بررسی های صورت گرفته همچنین عملکرد فوق العاده در امتحانات تشریحی نوبت اول که در دوران کرونا دچار افت شدید تحصیلی و کاهش میانگین های دروس مختلف شده بودند به این نتیجه رسیدیم علاوه بر امتحانات تشریحی نیاز به تقویت مهارت تست زنی برای آماده سازی دانش آموزان در مسیر سه سالانه کنکور وجود دارد.
از این جهت در ابتدا از دبیران محترم دروس اختصاصی هر رشته بودجه بندی آزمون تستی گرفته و با بررسی برنامه هفتگی دانش آموزان روز هایی که درس آنها سبک تر بود مشخص و به عنوان زنگ آزمون تعیین شد در ادامه دبیران محترم کنکور متناسب با بودجه بندی چند دسته نمونه سوال طرح کرده و در انتها بعد از انجام فرایند ذکر شده تاریخ، تعداد سوالات، بودجه بندی، شرایط آزمون و… در کانال های تخصصی هر کلاس به اطلاع دانش آموزان عزیز رسانده شد. سپس طبق برنامه ریزی صورت گرفته از تاریخ 18 بهمن ماه 1401 تا 16 اسفند ماه 1401 آزمون ها به ترتیب برگزار گردید.
شایان ذکر است بلافاصله بعد از آزمون، دانش آموزان با توجه به گروه بندی های خاص از پیش تعیین شده به تحلیل آزمون پرداخته و در رفع نقاط ضعف خود و همگروه های خود تلاش می‌کنند.(یادگیری مشارکتی)

بعد از اتمام آزمون تحلیل و بررسی نتایج توسط مشاور محترم و معاونت محترم آموزشی پایه انجام می پذیرد و نتایج در برد آموزشی نصب و به اطلاع دانش آموزان رسانده میشود همچنین جهت بررسی روند پیشرفت دانش آموزان این نتایج در دفاتر مشاوره ثبت می گردد.

شایان ذکر است بودجه بندی سومین آزمون سنجش جهت آمادگی بیشتر دانش آموزان مطابق با آزمون گزینه دو 19 اسفند ماه 1401 می باشد.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20