حضور دانش آموزان دبستان عاشورا از مدارس حمایتی موسسه امام حسین(ع) در آزمایشگاه مرکزی آموزشگاه

در روز چهارشنبه 21 آذر 1397، دانش آموزان پایه ی ششم ابتدایی از مدارس حمایتی موسسه امام حسین علیه السلام در آزمایشگاه مرکزی آموزشگاه جهت آشنایی با محیط آزمایشگاه و انجام آزمایشات جذاب حضور یافتند.

در بازدید دانش آموزان دبستان عاشورا (از مدارس حمایتی موسسه امام حسین علیه السلام) از آزمایشگاه مرکزی آموزشگاه، ابتدا پس از خوش آمدگویی توسط مسئول محترم آزمایشگاه؛ سرکار خانم شعبانی و معاونت محترم آموزشی دبیرستان؛ سرکار خانم وفادار، شرح مختصری در رابطه با لزوم وجود آزمایشگاه در جهت تثبیت دروس به دانش آموزان ارائه گردید.

پس از آن با معرفی دانشمند بزرگ دیمیتری مندلیف و پرسیدن چند سوال از جدول مندلیف، شرح مختصری در رابطه با نحوه ی چیدمان عناصر در جدول و معرفی عناصر گروه اول و دوم، واکنش برخی از فلزات گروه اول با آب مثل لیتیم، سدیم و پتاسیم بررسی شد.

همچنین با تشریح چگونگی تشخیص محلول های اسیدی و بازی مختلف، با افزودن چند قطره معرف برای دانش آموزان توضیح داده شد که فلزات گروه اول در واکنش با آب محلول قلیایی تولید می کنند.

ضمنا در حین کار، با برخی از لوازم آزمایشگاه و نحوه ی کار با آنها آشنایی پیدا کردند.

آزمایش دیگری که در زمینه ی فیزیک و در جهت تفهیم مفاهیم فیزیکی انجام شد، آزمایش واندوگراف و بررسی نیروی دافعه بین بارهای همنام بود که تجربه ی شیرین برخورد بارهای ناهمنام با دستان دانش آموزان را به همراه داشت.

در ادامه پس از صرف پذیرایی، در جهت تفهیم واکنش های تبدیل انرژی، با انجام آزمایش مداد نور افشان، تبدیل انرژی الکتریکی به نورانی و گرمایی را مشاهده کردند.

ضمنا در پاسخ به پرسش متصدی محترم، در رابطه با کاربرد در زندگی این آزمایش با توجه به سبک زندگی، همه ی دانش آموزان به پاسخ صحیح اشاره کردند که این آزمایش اساس کار لامپ های رشته ای و بخاری های برقی می باشد که در کرسی های منازلشان استفاده می کردند.

سپس بنا به درخواست معلم محترمشان، آزمایش رنگ آمیزی با عنصر را به صورت انفرادی انجام دادند و با ماده ی شیمیایی پتاسیم پرمنگنات آشنا شدند و تبدیل رنگ بنفش این عنصر به رنگ سبز را در مواجهه با باز، با نقاشی بر روی کاغذ هایی که به همراه خود به یادگار بردند، تجربه کردند.

امیدواریم این بازدید آغاز بارقه های انگیزه در این دختران نوجوان باشد و در سال های آتی اسامی در روز را در ردیف نوابغ ببینیم. آمین.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20