حضور مدیریت آموزشگاه در کلاس درس تفکر و سواد رسانه ای (بحث اسلام رحمانی )

از آنچه که به آن علم نداری پیروی مکن ؛ زیرا گوش و چشم و دل ،همه اینها مورد بازخواست قرار می گیرند. (سوره اسرا، آیه۳۶)

در روز دوشنبه یکم بهمن 1397، تدریس درس تفکر و سواد رسانه ای با حضور مدیریت محترم آموزشگاه؛ سرکار خانم ملائکه در جمع دانش آموزان انجام شد.

با توجه به اینکه موضوع این جلسه مخاطب فعال و منفعل بود، پس از بحث و گفت و گو درباره اینکه سواد رسانه ای می کوشد تا مخاطب منفعل را فعال و مخاطب فعال را هوشمند و چه بسا تولیدکننده ی خلاق بار آورد، کلیپی از سخنرانی فردی که اخیرا در باب رحمان و رحیم بودن خداوند متعال به صورت افراطی صحبت نموده، طوری که صفت عدل خدا را نادیده می گیرد، پخش شد.

پس از پخش این کلیپ دانش آموزان به بحث و‌ گفت و گو درباره این کلیپ پرداختند.

در پایان نیز دبیر محترم درس تفکر و سواد رسانه ای؛ سرکار خانم غلامزاده در نقد سخنان این سخنران صحبت هایی نمودند و کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب؛ حضرت آیت الله خامنه ای درباره اسلام رحمانی پخش کردند که می فرمایند: بر روی مسائل به صورت عمیق کار کنید، گاهی شعارهایی داده می شود که ظاهرا اسلامی است اما اسلامی نیست از جمله اسلام رحمانی که کلمه قشنگی می باشد اما یعنی چه؟

خداوند هم رحمان و رحیم است، هم اشد المعاقبین است، خداوند متعال مومنین و غیرمومنین را یک جور به حساب نیاورده، همانطور که در قرآن می فرماید: «افمن کان مومنا کمن کان فاسقا».

پس از پخش این کلیپ به دانش آموزان گفته شد که به مسائل به صورت عمقی نگاه‌کنیم و هر مطلبی را که در فضای مجازی پخش می شود پس از تحقیق و بررسی قبول کنیم و از این فضا به عنوان ابزاری برای مقابله با دشمنان استفاده نماییم.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 1/20