روایت هشت سال مجاهدت و ایثار

مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) می فرمایند : با وجود همه این دشمنی‌ها، نوجوانانِ دهه‌ی هشتادی که نه امام و انقلاب را دیده اند و نه دفاع مقدس را، در روز مفاهیم اساسی انقلاب را با همان روشن‌بینی و اقتدار جوانِ فهیم اول انقلاب، دنبال می کنند.

از مدرسه عشق می‌آید، از سرزمین حماسه و عرفان

بر دوش سبویی دارد که پر از اشک‌های فراق است

وضویش را در باتلاق های هورالهویزه گرفته و نمازهایش را در لابلای نیزارهای جزیره ی مجنون در زیر آتش خمپاره ها و گلوله ها اقامه کرده است.

او شاهد پرواز کبوتران سبک‌بالی بوده که در عملیات های بیت المقدس، رمضان، محرم، والفجر و بدر و نصر پرواز کرده‌اند؛ اما هرگز بازنگشته‌اند و هنوز هم، چشم‌هایش در انتظار آمدن آن‌ها پلک می‌زند.

بر لباس‌هایش گرد و غبار جبهه نشسته،

مشت هایش هنوز گره کرده است

و فریاد تکبیرش

به طراوت همین در روز است ….

هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان ترین برهه های تاریخی این مرز و بوم است؛ هنگامه ای که ملت ایران در اتحادی بی نظیر و یکپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن، سراسر عشق، ایثار و شجاعت شدند.

در روز پنج شنبه پنجم مهرماه 1397، همزمان با هفته ی دفاع مقدس، به منظور آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ، معارف و ارزش‌های دفاع مقدس و شهدای سرافراز ، برنامه ی «روایت هشت سال مجاهدت و ایثار»، با حضور راوی محترم جبهه و جنگ جناب آقای پیراسته در این آموزشگاه برگزار گردید.

ایشان ضمن بیان خاطراتی از جنگ به روایت دفاع مقدس از زبان شهدا پرداختند و به این مسئله اشاره کردند که 8 سال دفاع مقدس بدون شك يكي از ماندگارترين دوران تاريخ پر فراز و نشيب ايران اسلامی است که فرهنگ ایثار و شهادت، بیان رشادت ها و از جان گذشتگی رزمندگان اسلام در طول این سال ها باید به نسل‌های بعد منتقل شود.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس رسالتی است که اینک بر دوش ماست امید است که بتوانیم امانتدار خوبی برای خون پاک شهیدان وطن باشیم.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20