غبارروبی مزار شهدای مدافع حرم در پارک خورشید

این دنیا بسیار کوچک و گذراست و مثل یک دیوار می ماند که ما بر لبه آن راه می رویم و انتهای این دیوار که هدف ماست شهادت است و ما باید هدف خود را با دقت و هوشیاری ببینیم و با سرعت و اشتیاق به طرف آن برویم و مواظب باشیم که در این مسیر، کوچک ترین لغزشی در ما به وجود نیاید که ممکن است از این دیوار سقوط کنیم و به هدفمان که شهادت است نرسیم. خوشحالم از اینکه دیگر عمه جانم زینب(س) تنها نیست و فدایی زیاد دارد، کلنا فداک یا سیدة زینب(س).

« گزیده ای از جملات به یادگار مانده از شهید مدافع حرم محمد اسدی»

 

 

در روز پنج شنبه 11 بهمن ماه 1397 در راستای ششمین یادواره یاران شیدایی و در آستانه ی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دانش آموزان کلاس های 204 و 302 به زیارت قبور مطهر شهدای مدافع حرم شهید جواد جهانی و شهید محمد اسدی در پارک خورشید رفتند.

در این برنامه، از پدر و مادر و خواهر شهید اسدی دعوت به عمل آمده بود تا برای دقایقی بر سر مزار عزیزشان، از خاطرات و خصوصیات شهید صحبت نمایند.

ابتدا خواهر بزرگوار شهید به ایراد سخن پرداختند و دررابطه با خون مظلوم و قیام امام حسین علیه السلام مطالب ارزشمندی را بیان کردند.

ایشان گفتند در این برهه ی حساس که گرفتار جنگ اقتصادی و فرهنگی هستیم، باید اتحاد و وحدت داشته باشیم تا ایران اسلامی که در آستانه چهلمین سالگرد خود است سرافراز بماند .

ایشان از علل بوجود آمدن جنگ در سوریه نیز صحبت کردند و در ادامه درباره ی خصوصیات اخلاقی شهید اسدی نکاتی مهم بیان نمودند و اینکه آن شهید بزرگوار چه مسیری را طی کردند که توانستند به مقام شهادت نائل آیند.

ایشان همچنین به اهمیت موضوعات حق الناس و بیت المال برای شهید اشاره کردند و پشتیبانی از ولایت فقیه را لازمه ی پیروزی و سربلندی ملت دانستند.

در پایان نیز مادر بزرگوار شهید، خاطره ای از شهید بیان کردند و دانش آموزان با دعای پدر و مادر و خواهر شهید و با کوله باری از خاطرات و الگوگرفتن از شهید، عازم مدرسه شدند.

قسمتی از صحبت های شهید اسدی به نقل از خانواده معظم ایشان:

«دلم برای خانواده و پدر و مادر و برادران و خواهرانم تنگ شده است ولی غیرتم اجازه رفتن به مرخصی را به من نمی دهد و از حضرت زینب(س) خجالت می کشم که او را تنها بگذارم. اگر او را تنها بگذارم در آن دنیا جوابی برای حضرت علی(ع) ندارم که بدهم . من پوتین هایم را جفت کرده ام و اصلا به مرخصی نمی روم یا باید جنگ تمام شود و ما به پیروزی کامل برسیم و یا اینکه به شهادت برسم. پدر جان مرا نذر عمه جانمان زینب(س) کنید ، من خمس پنج پسرانتان هستم».

امید است دانش آموزان عزیزمان، همواره پیرو راه شهدا و پشتیبان ولایت فقیه باشند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20