پخش مستند کرار (شهید مدافع حرم محمدرضا سنجرانی) در کلاس تفکر و سواد رسانه ای

شهید مدافع حرم محمد رضا سنجرانی: کسانی که کربلا بخواهند بروند اراده می کنند و می روند، اما سوریه اینطور نیست ، برای سوریه ذره ذره باید آب بشوی تا بروی ،علتش هم این است که حضرت زینب (س) در مسیر کربلا تا سوریه قدم به قدم اشک ریخت ، کسانی که قصد دارند مدافع حرم شوند باید قدم به قدم آب شوند ، آب که شدند ، زلال که شدند آن وقت قسمت می شود که مدافع حرم شوند.

در روز سه شنبه اول آبان ماه 1397، در کلاس درس تفکر و سواد رسانه ای دبیر محترم؛ سرکار خانم غلامزاده بمنظور آشنایی دانش آموزان با رشته ی مستندسازی جهت شرکت در یادواره ی یاران شیدایی و همچنین آشنایی با شهید مدافع حرم‌ محمد رضا سنجرانی، مستند این شهید بزرگوار که به تازگی نیز از شبکه ی خراسان رضوی به نمایش گذاشته بود، در کلاس پخش گردید.

لازم به ذکر است این شهید بزرگوار در سوم محرم سال گذشته در منطقه دیرالزور به شهادت رسید؛ یکی از همرزمان این شهید بزرگوار نقل می کند که: « هنوز یک ساعتی به غروب آفتاب مانده بود که شهید سنجرانی همانطور که زخمی و مجروح بر روی زمین افتاده به همرزمش می گوید: ستاره ها را می بینی؟ ستاره ها را نگاه کن.

همرزمش در جوابش می گوید: هنوز یک ساعتی به غروب آفتاب مانده ، ستاره کجا بود؟ و شهید سنجرانی در پاسخ می گوید: بله، یک آسمان پر از ستاره می بینم. بعد یک مرتبه می گوید: حسن قاسمی دانا آمد؛ ابوعلی آمد و… شهید می شود.

امید است با آگاه سازی درباره ی سبک زندگی شهدا، بتوانیم قدمی هرچند کوچک در راه زنده ‌نگه داشتن نام و یاد شهدا برداریم.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20