گرامیداشت یازدهمین سالگرد شهدای وحدت و خدمت

کوچه های شهر را که ورق می زنیم
نامتان را بر پیشانی افتخار این سرزمین درخشان می یابیم …
می ستائیم تان …
که اینگونه قانون جوانمردی را بر صفحه های تاریخ این روزگار حک کردید.
این روزها دلتنگ شماییم …
بودنتان دنیایی بود از جوشش عشق
که دشت های سیستان را لبریز رویش کرد و حال
ما مانده ایم و خاطره حضورتان
و یک راه ناتمام …
گرچه راه ناتمام است، اما مقصد پیداست و مرد راه می طلبد …

۲۶ مهرماه سال ۸۸ بود که سبزپوشان سپاه با غیور مردان سفید پوش بلوچ برای برگزاری یک برنامه ی وحدت آفرین در منطقه پیشین سیستان و بلوچستان، گرد هم جمع آمدند و با نثار خون خود، پرچم سه رنگ ایران اسلامی را به تصویر کشیدند.
همزمان با روزهای پایانی ماه صفر ؛ در روز چهارشنبه ۲۳ مهرما ه ۱۳۹۹، به مناسبت فرا رسیدن یازدهمین سالگرد شهدای وحدت و خدمت، سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره ی این دو شهید عزیز، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بهشت رضای مشهد توسط دانش آموزان هیئت اخلاص برگزار گردید.
در این برنامه ابتدا دانش آموزان ضمن حضور در قطعه ی شهدای وحدت، با قرائت فاتحه، زیارت عاشورا و قرار دادن شاخه های گل و شست و شوی مزارهای این شهیدان عزیز با گلاب ناب، با آرمان های انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق نمودند.


در ادامه دانش آموزان بر سر مزار شهدای گمنام، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم حضور یافتند و با ادای احترام، از مقام این شهدای عزیز تجلیل نمودند.
شایان ذکر است معاونت محترم فرهنگی موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام؛ سرکار خانم دلیری در این برنامه همراه دانش آموزان بودند و با بیانی شیوا از ایثار، شجاعت، معنویت، اخلاص و آرمان های شهدا سخن گفتند.

از همراهی صمیمانه و حضور ایشان در این برنامه کمال تقدیر و تشکر را داریم.

جهت مشاهده کلیپ کلیک نمایید.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20