‌پخش کلیپ گزارش خبری راهپیمایی اربعین و جستجوی کلمه عاشورا در گوگل در کلاس تفکر و سواد رسانه ای

عده ای دارند مردم را، جوانان را، اذهان را از اسلام می ترسانند ، اینها چه کسانی هستند ؟ درست است که مساله را می شکافیم و در مساله دقت می کنیم ،می بینید که اینها همان اقلیت قلدر و زیاده خواهی هستند که‌ از حاکمیت اسلام می ترسند.

در روز سه شنبه 1 آبان ماه 1397 در کلاس تفکر و سواد رسانه ای با توجه به اینکه مبحث درس درباره ی بازنمایی و‌ نشان دادن واقعیت به شکل خاص بود، کلیپ هایی درباره ی راهپیمایی اربعین پخش شد .

در این کلیپ ها، شبکه های ماهواره ای و بی بی سی پوشش خبری این راهپیمایی عظیم را طوری بازنمایی می کردند که فقط به نکات (نا امنی،کثرت نیروهای امنیتی، حملات مکرر تروریستی، آمبولانس) اشاره می کردند که باعث ایجاد ترس و دلهره در بیننده می شود.

درحالی که به این نکته اشاره نمی کردند که چه خدماتی به زائران می شود و چندین میلیون زائر هر ساله در این راهپیمایی عظیم به عشق امام حسین علیه السلام شرکت می کنند.

در پایان کلیپی با محوریت جستجوی کلمه ی عاشورا به زبان فارسی و انگلیسی در اینترنت اشاره شد که وقتی کلمه عاشورا را به فارسی جستجو می کنیم درباره ی واقعه ی عاشورا توضیح می دهد، ولی وقتی به انگلیسی کلمه ی عاشورا را جستجو‌می کنیم، عکس هایی در رابطه با قمه زنی و خود زنی و… به نمایش گذاشته می شود.

در پایان دبیر محترم؛ سرکار خانم غلامزاده به همراه دانش آموزان به بحث و گفت و گو در رابطه با اسلام هراسی دشمن به بحث و گفت و گو‌ پرداختند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20