چرا باید ورزش به همراه رژیم غذایی باشد؟

در هنگام شروع یک رژیم کاهش وزن، متخصصین تغذیه به شما توصیه اکید به داشتن فعالیت بدنی به همراه رژیم غذایی می نمایند.

 

اما خیلی از افرادی که از چاقی رنج می برند حاضرند رژیم غذایی سختی را حداقل برای یک مدت زمانی تجربه نمایند ولی ادعا می کنند که وقتی برای ورزش و فعالیت بدنی ندارند.، یا آن که بهانه می آورند که بدلیل مشکلات اسکلتی نمی توانند پیاده روی را داشته باشند. خیلی از افراد وقتی صحبت از فعالیت بدنی و ورزش به میان می آید تصور می کنند که باید حتما به ورزشگاه بروند و یا وسایل ورزشی گران قیمت خریداری نمایند. لازم است بدانید شما می تواند ورزش را از منزل با امکانات کم نیز آغاز نمایید. امکاناتی که برای ورزش کردن به آنها نیاز دارید بسیار ساده اند؛ شما باید فقط شروع کنید.

آنچه باید بدانید آنست که فعالیت بدنی منظم نه تنها منجر به کاهش وزن می شود، بلکه میزان خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن را نیز کاهش می دهد . انجام یک فعالیت بدنی که از آن لذت ببرید و بتوانید آن را قسمتی از برنامه روتین روزانه زندگی خود کنید ، کلیدی برای یک زندگی سالم و طولانی است .

  1. نارسایی قلبی:

فعالیت بدنی منظم عضله قلب را قوی می کند و فشار خون را کاهش می دهد ؛ که تمام این عملکردها ریسک نارسایی قلبی را کاهش می دهند. این طبیعی است که فردی که سالها فعالیت بدنی نداشته نمی تواند به یک باره به ورزش سنگین روی آورد و اتفاقا ورزش سنگین در افرادی که تجربه آن را ندارند می تواند در عملکرد قلب اثرات سوئی را داشته باشد.

  1. سکته قلبی :

فعال بودن ریسک هر نوع ابتلا به سکته یا مرگ ناشی از سکته را کاهش می دهد . افراد با فعالیت بدنی متوسط، 20 درصد کمتر از افراد با فعالیت بدنی کم مبتلا به سکته می شوند .

و از طرفی هم ورزش بدون رژیم غذایی تاثیر گذاری کمی دارد و ورزش و رژیم غذایی رابطه مستقیم دارند!

وقتی که به فکر لاغر شدن هستیم، ۲ روش همیشه مد نظر ما است: ورزش و رژیم لاغری. در واقع به هر جایی که نگاه کنید، از تلویزیون گرفته تا نشریات و بیلبوردهای تبلیغاتی و حتی تبلیغات شرکت‌ها و دیگر صنایع غذایی همه ما را در این مسیر قرار داده‌اند که تنها راه لاغر شدن استفاده از محصولات لاغری و ورزش است.

به نوعی در طی سال‌ها این شرکت‌ها همسو با متخصصان تغذیه و تبلیغات گسترده‌ای که انجام شده است، سعی بر این داشته‌اند که نقش اساسی تغذیه را کم رنگ جلوه دهند و حتی در تغذیه نیز همیشه چربی‌های حتی مفید را مقصر افزایش وزن معرفی کننداما برخلاف توصیه‌های مطرح شده و بر اساس مطلبی که پیش‌تر در مجله علم ورزش منتشر کرده‌ایم (برای کاهش وزن کدام یک بیشتر اهمیت دارد؟ ورزش یا تغذیه؟) ورزش کردن به تنهایی نمی‌تواند به لاغر شدن (کاهش چربی) کمک کند. چرا که ما فقط می‌توانیم ۱۰ تا ۳۰ درصد از ۱۰۰ درصد انرژی که از طریق غذا دریافت می‌کنیم را از طریق فعالیت‌های فیزیکی مصرف کنیم.

 

جمع آوری کننده مطلب: دانش آموز عزیز خانم رومینا مهدویان- کلاس 305

تایید کننده مطلب: دبیر محترم تربیت بدنی؛ سرکار خانم غفوریان


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20